op werkdagen voor 18:00 besteld, morgen in huis

Alle Brillen Inclusief kwaliteitsglazen Op Sterkte

Bel 020-4040 000 Voor Gratis Advies

Bestellen


  • Wat heb ik nodig om een bril te bestellen?
  • Je kunt bij ons altijd een bril bestellen of je nu met sterkte of zonder sterkte een bril nodig hebt.

    Bril zonder sterkte
    Een bril zonder sterkte kun heel makkelijk bestellen door te kiezen voor 'zonder sterkte' tijdens het bestellen, dan ga je direct naar de optie om het soort glas te kiezen.

    Bril op sterkte
    Een bril op sterkte kun je op verschillende manieren bestellen via ons bestelproces, je hebt de keuze uit de volgende opties:

    Oogmeting zelf invullen
    Heb je jouw oogmeting of brilrecept bij de hand? Dan kun je deze direct invullen op onze website. Kies dan tijdens het bestellen voor 'Ik heb mijn oogmeting bij de hand en vul zelf mijn sterkte in'.

    Op je brilrecept staat je oogsterkte (SF of SPH), pupilafstand (PD) en eventueel een cilinderafwijking (C of CYL) met bijbehorende as (A, As, AXI, AXS of AXIS) vermeld.

    Oogmeting uploaden
    Je kunt tijdens het bestellen ook je brilrecept uploaden, kies dan voor 'Ik wil een foto/kopie van mijn oogmeting uploaden' tijdens het bestellen. Je kunt dan een digitaal bestand uploaden of een foto maken van je brilrecept en deze uploaden.

    Later doorgeven
    Heb je een leuke bril gezien, maar je brilrecept niet bij de hand? Geen probleem, later doorgeven kan ook. Kies tijdens het bestellen voor 'Ik geef mijn oogmeting later door' dan kun je later je oogmeting aan ons doorgeven. Let op dat de levertijd pas ingaat op het moment dat we alle benodigde gegevens van je hebben ontvangen. Betaal je met Afterpay? Wees er van bewust dat de termijn voor je AfterPay factuur kort nadat je de bestelling plaatst, ingaat. Omdat AfterPay een extern bedrijf is dat alleen de betalingen achteraf voor Charlie Temple beheert, houdt het bedrijf geen rekening met deze optie. 

    Sterkte opvragen bij jouw opticien
    Charlie Temple bood deze service aan, maar sinds 25 mei 2018 mag dit niet meer. De invoering van de wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) bepaalt dat het recept onder jouw persoonlijke informatie valt, en deze mag niet zomaar gedeeld worden met derden. We gaan dit in het bestelproces zeer binnenkort aanpassen zodat het nog duidelijker is. Heb je je recept al in je bezit? Maak hier dan een foto/scan/kopie van en voeg deze bij je bestelling. Heb je je brilrecept nergens meer? Dan kun je even langs de opticien om persoonlijk een nieuwe kopie aan te vragen. Als je een bril hebt gekocht of betaald hebt voor je oogmeting heb je hier altijd recht op.

  • Hoe bestel ik een bril zonder sterkte?
  • Kies tijdens het bestellen voor de optie 'zonder sterkte' en dan kun je al onze brillen en alle soorten glas ook zonder sterkte bestellen.
  • Kan ik meerdere brillen tegelijk bestellen?
  • Omdat wij maatwerk leveren en de glazen speciaal op jouw sterkte slijpen, hanteren wij een maximum van drie brillen per bestelling. We zien namelijk dat klanten vaak één bril behouden en de rest terugsturen. Dat is natuurlijk zonde; we kunnen de glazen niet hergebruiken. Omdat wij niet met pasbrillen werken, verzoeken we je daarom om drie brillen door te geven die je echt wilt.

  • Bijna alle brillen met enkelvoudig glas heb je binnen 1 werkdag in huis. Multifocale brillen heb je binnen 7 werkdagen in huis, dit omdat we deze glazen speciaal op maat voor je laten maken. Voor alle andere glazen die we speciaal moeten laten maken laten we tijdens het bestellen de levertijd zien. Deze zal zich automatisch aanpassen en zichtbaar zijn in het overzicht.
  • Sturen jullie alle brillen tegelijk op?
  • Ja, we sturen alle brillen tegelijk op. Wanneer je dus een bril bestelt met een levertijd van 1 werkdag en een bril bestelt met een levertijd van 7 werkdagen, dan ontvang je de brillen binnen 7 werkdagen.
  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
  • Mocht je je bestelling willen wijzigen, of zie je dat je een fout hebt gemaakt, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op via [email protected] of +31 (0)20 40 40 000. Zodra we een bestelling ontvangen gaan we namelijk direct met de bestelling aan de slag. Omdat de bril vrij snel na de bestelling in productie gaat, kan het zijn dat een wijziging een kleine vertraging oplevert.
  • Help! Het bestellen lukt niet op de website!
  • Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het kan voorkomen dat door het gebruik van een verouderde browser er iets niet helemaal goed werkt. Meestal worden problemen met de site opgelost wanneer je een nieuwe versie van je browser download, of wanneer je bijvoorbeeld Chrome browser download. Mocht dit niet helpen, dan helpen we je graag op een andere manier verder om je bestelling toch te kunnen plaatsen. Neem dan even contact op via [email protected] of +31 (0)20 40 40 000